הרפורמה המהפכנית של משרד המשפטים עוזרת להתמודד עם החובות

בחודש הבא תצא לדרך הרפורמה של משרד המשפטים בהליכי חדלות פירעון, אשר הולכת כברת דרך לקראת החייבים: "עם שירות משפטי מתאים, גם מי שצבר חובות גבוהים יכול להגיע להסדר חובות מכבד וחוקי – ולצאת לדרך חדשה"
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

א' מאזור הצפון נקלעה לתקופה קשה: מצבה הרפואי התדרדר, לא הייתה לה יכולת פיזית לעבוד ולהשתכר למחייתה, היא התקיימה מקצבת נכות זעומה, כשבמקביל חובותיה הלכו ותפחו. החובות של א' הגיעו לסכום של 250 אלף שקל והיא לא יכולה היתה להמשיך ולהתקיים.

בשלב זה, פנתה א' לעורך דין שהצליח להשיג עבורה הפטר מלא על כל חובותיה בהליך מסודר של פשיטת רגל – מה שאפשר לה להפנות את האנרגיות שלה להחלמה ותכנון העתיד במקום להתמודד עם הנושים.

א' אינה דוגמא חריגה. בישראל יש עשרות אלפי אנשים שנקלעו לחובות גדולים שאין ביכולתם להחזיר והם מתמודדים מדי יום עם הלחץ הנפשי והסחרור הכלכלי. "זהו מצב שאני לא מאחל לאף אחד להגיע אליו", אומר עו"ד שלמה כץ שמתמחה בתחום. "לצערי, אנשים מגיעים אליי במצבים מאוד קשים, למרות שאם היו מגיעים בשלבים הראשונים של המצב – היו נחסכים מהם הרבה כאב ודאגות. יש מה לעשות עם חובות שאין יכולת להחזיר, כל יום שעובר ללא טיפול הוא עוד יום של ריבית תופחת ובעיקר של המון לחץ ופחד", מסביר עו"ד כץ.

המדינה באה לקראת החייבים

בישראל של היום, כמעט כל אחד יכול למצוא עצמו יום אחד במצב כלכלי מורכב, בגלל מחלה, גירושין או פיטורים. לאחרונה ההבנה הזו זוכה גם להכרה רשמית של מוסדות המדינה: בחודש ספטמבר תיכנס לתוקף רפורמה מרחיקת לכת לבהליכי חדלות פירעון, שדוגלת בגישה, שלעיתים קורות בחיים "תאונות כלכליות". המשמעות: יהיה קל יותר לקבל הפטר על חובות, ולצאת לדרך חדשה ללא סטיגמה שלילית.

"הרפורמה החדשה הולכת כברת דרך לטובת החייבים, וחייבים שצברו חובות של 150 אלף שקל ומעלה יכולים להגיע להסדר חובות מקל מול הנושים. אולם הרפורמה חדשנית ומורכבת, ומומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום בעת קבלת ההחלטות כיצד לפעול", מציין עו"ד כץ.

האם את/ה חושש/ת כי צברת חובות בגובה של יותר מ-150 אלף שקל? אנא לחץ על קבוצת גילך:

הסדרי תשלום הגיוניים בהתאם ליכולת הכלכלית

"כאשר מתחילים בהליך חדלות פירעון, עו"ד הופך להיות הכתובת של הנושים, וכך לחייב יש שקט נפשי שמקל על ההתמודדות עם המצב" מסביר עו"ד כץ. "בנוסף הליכי הגבייה מעוכבים, ובעזרת ליווי וייעוץ משפטי ניתן להגיע להסדר הגיוני עם הנושים לתשלום חלק מהחוב לפי היכולת הכלכלית של החייב".

כך קרה במקרה של ד', עצמאי מאזור השרון, שחווה תקופה קשה בעסקים. "מדובר באדם נורמטיבי, שניסה להתפרנס ולהחזיק את הראש מעל המים", מספר כץ. "ד' הגיע אלי עם חובות בהיקף של כ-400 אלף שקל, ולאחר תהליך חדלות פירעון, הושג הסדר על תשלום 25% אחוז מהחוב, בתשלומים של 1,000 ש"ח בחודש, ויתרת החוב נמחקה לגמרי. במקרה של עצמאיים יש בעיה גם מול רשויות המיסים, שחושפות אותם לאישום פלילי ולסנקציות כלכליות כבדות שחשוב לדעת איך לטפל בהן במקצועיות", הוא מדגיש.

"התעלמות מהחובות רק מגדילה את הבעיה"

משרדו של עו"ד שלמה כץ מתמחה בתחום חדלות הפירעון למעלה מ-20 שנה, ולעורכי הדין במשרד  היכרות עמוקה עם כל הגורמים הרלוונטיים במערכת המשפט, ההוצאה לפועל והנושים הגדולים במשק – ניסיון שהופך למשמעותי בטיפול בכל לקוח.

"חשוב לנו לדאוג ללקוחות להסדרת החוב בצורה המיטבית, אך גם חשוב לנו שלא ייכנסו שוב לאותו מצב. לכן, במקביל לליווי מלא של החייבים עד הפטר החובות, אנו גם בונים תוכנית אישית להתנהלות כלכלית נכונה, שתמנע חזרה למצב הזה", מדגיש עו"ד כץ.

"הקלות בה ניתנות הלוואות, מובילה רבים להתמודד עם ריביות עתק. חשוב לזכור שבחובות צריך לטפל: התעלמות מהבעיה רק תגדיל אותה. לפני שמגיעים להתנהלות מול ההוצאה לפועל, כדאי להיות אלו שמנווטים את הפתרון ולפנות לעו"ד מומחה. התנהלות נכונה ללא טעויות, באמצעות ייעוץ מתאים, תאפשר לצאת מתקופות קשות באופן חוקי ומכובד ולהמשיך הלאה בחיים", מסכם עו"ד כץ.

האם את/ה חושש/ת כי צברת חובות בגובה של יותר מ-150 אלף שקל? אנא לחץ על קבוצת גילך:

* הכתבה איננה מהווה תחליף לייעוץ משפטי

מי שקרא את הכתבה הזאת קרא גם:

הישארו מעודכנים

מעת לעת אנו שולחים עדכונים חשובים או כתבות מעניינות בתחום המשפט. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה שלנו